Biznis i cirkularna ekonomija: detaljna analiza

Težnja za održivim razvojem nije samo moralna odgovornost, već i ključ dugoročnog uspeha kompanija. U eri klimatske krize i rastućih očekivanja kupaca i investitora, kompanije moraju preduzeti aktivne mere kako bi smanjile svoj uticaj na životnu sredinu. Prelazak na cirkularnu ekonomiju (CE) postaje prioritet, nudeći brojne poslovne prednosti kao što su smanjenje troškova, poboljšanje reputacije i povećane inovacije.

Da li ste znali...

…. velika većina kompanija želi da implementira održive inicijative ili je već započela proces? Ovakve izjave dalo je između 71,1 i 84,9% menadžera srednjih i velikih kompanija iz 6 evropskih zemalja.

Povećana svest javnosti o životnim stilovima i obrascima potrošnje navodi preduzeća, institucije i javne vlasti da prepoznaju potrebu za neizbežnom promenom strategije i pravca.

SAMO 4% KOMPANIJA NEĆE ULAGATI U ODRŽIVOST

Više od 4 od 10 kompanija (41,8% menadžera uključenih u istraživanje Interzero) uložiće do 150 hiljada evra u održivost u naredne 3 godine (23,9% do 50 hiljada i 17,9% do 150 hiljada). Više od polovine (53,9%) potrošiće više od 150 hiljada evra, a preko 2 od 10 (24%) više od 500 hiljada evra.

Šta motiviše kompanije da implementiraju održiva rešenja?

Efikasnost procesa je glavni pokretač za sprovođenje održivih inicijativa. Ovo je praćeno komunikacijskim razmatranjima i imidžom kompanije u očima zainteresovanih strana. Uzimajući u obzir ove motive, sledeći deo analize se fokusirao na grupu kompanija odabranih za vrstu održivih inicijativa koje su preduzete. U tom cilju izvršena je detaljna analiza koja je pokazala da je najčešća praksa provera ekološke usklađenosti njihovog poslovanja (72% preduzeća).

Kako da minimiziramo negativan uticaj na životnu sredinu?

Smanjenje uticaja aktivnosti preduzeća na životnu sredinu na ovaj način predstavlja dragocenu konkurentsku prednost. Od akcija preduzetih da bi se postigao ovaj cilj, ispitanici su najčešće izabrali smanjenje emisija, optimizaciju upravljanja otpadom, izbegavanje plastike, eko-dizajn ambalaže i razvoj efikasne ESG strategije.

Interzero istraživanje: status, potrebe i trendovi u cirkularnoj ekonomiji

Interzero podržava kompanije u prilagođavanju održivim poslovnim modelima kroz sveobuhvatne konsultacije i inovativna ekološka rešenja. Naša Bela knjiga predstavlja rezultate studije trendova održivosti, tržišnih očekivanja i povezanih poslovnih odluka srednjih i velikih preduzeća u Evropi. Analizirano je šest zemalja: Italija, Austrija, Poljska, Slovenija, Hrvatska i Srbija.

Cilj studije je bio:

  • razumevanje i analiza tržišnih trendova u oblasti cirkularne ekonomije i održivog razvoja,
  • ispitivanje mogućih prepreka za primenu najboljih praksi u pojedinim zemljama obuhvaćenim studijom,
  • da ispita glavne potrebe održivosti srednjih i velikih preduzeća u zemljama obuhvaćenim studijom da analizira njihovu spremnost da usvoje održive poslovne modele,
  • da se napravi osnova za stanje razvoja ekološke tranzicije u poslovnim modelima na evropskom nivou sumiranjem podataka dobijenih iz svih analiziranih zemalja.
white paper mockup

Popunite formular da biste pročitali rezultate izveštaja:

Imate li pitanja u vezi sa izveštajem? Da li vam je potrebna pomoć u postavljanju strategije održivosti za vaše poslovanje?
Pišite nam na adresu e-pošte ispod!

info@interzero.rs