Trendovi održivog razvoja – u šta i koliko kompanije ulažu? Izveštaj o istraživanju

Prelazak na kružnu ekonomiju je neizbežan – ovo su zaključci najnovije studije Interzero kompanije i cirkularna ekonomija: dubinski pogled. Ekološka transformacija preduzeća nije fokusirana samo na zakonskim propisima. Očekuju ga i kupci, investitori i finansijske institucije. Najbolji način da krenete u pravom smeru promena je saradnja sa konsultantskom kompanijom za životnu sredinu.

Održivost biti ili ne biti za većinu preduzetnika

Studija preduzeća u cirkularnoj ekonomiji: detaljna analiza pokazuje da velika većina kompanija želi da implementira održive inicijative ili je već započela ovaj proces. Ovakve izjave dalo je 71,1 do 84,9% menadžera srednjih i velikih kompanija iz 6 evropskih zemalja.
U ovoj oblasti najaktivnije su kompanije iz sektora FMCG (81%) i elektronike (82%). Za ovu grupu kompanija, implementacija kružnih rešenja se više ne razmatra u kontekstu konkurentske prednosti – postaje neophodna da bi zadržala trenutnu poziciju na tržištu.
Nešto drugačija situacija je kod kompanija iz sektora građevinarstva, maloprodaje i logistike, gde nešto više od 60 odsto ispitanika izjavljuje želju da implementira ideju cirkularne ekonomije. Iz njihove perspektive, uvođenje zelenih promena omogućava im da ostanu ispred konkurencije, kreiraju i kontrolišu trendove u industriji i steknu poverenje novih grupa kupaca i investitora.
Koji budžet izdvajaju srednje i velike kompanije za održivi razvoj? U koje aktivnosti najčešće ulažu? Preuzmite studijski izveštaj i saznajte više o najnovijim trendovima u održivom razvoju!

PREUZMITE NAŠ IZVJEŠTAJ

Akcije nasuprot stvarnosti: stanje implementacije Agende 2030 u sektoru srednjih i velikih preduzeća

Uprkos sprovođenju daljih održivih inicijativa, ogromna većina anketiranih kompanija još uvek je daleko od ostvarivanja ciljeva Agende 2030 – samo 20,5% pripojenih kompanija koje se smatraju „najlakšim“ ciljem za sprovođenje postiglo je „najlakši“ cilj od neutralnost ugljenika, a samo 15,7% ispitanika je postiglo „najteži“ cilj neutralnosti ugljenika.
Ovakvo stanje na neki način primorava kompanije da traže savetodavnu podršku. Anketirane kompanije su gotovo jednoglasno izrazile spremnost da koriste usluge konsultantske kuće za životnu sredinu i da joj povere strateške, upravljačke i operativne zadatke.

Uvidi menadžmenta: Smanjenje otpada i povećanje efikasnosti kroz održiva rešenja

Menadžeri velikih i srednjih preduzeća izjavili su da uvođenje održivih aktivnosti njihovim kompanijama može doneti koristi u vidu:
• smanjiti količinu generisanog otpada (i samim tim – smanjiti troškove upravljanja otpadom),
• povećanje efikasnosti poslovanja preduzeća,
• ispuni sve veća očekivanja kupaca, finansijskih institucija i investitora,
• prilagođavanje preovlađujućim trendovima u industriji.
Međutim, autori izveštaja naglašavaju da je za postizanje stvarnih koristi neophodno sprovesti promene na osnovu konkretnih podataka i merenja. U suprotnom, kompanije rizikuju da pogrešno usmere svoja ulaganja. Samo 35,5% anketiranih kompanija izjavilo je da procenjuje ekološki učinak proizvoda, usluga i cele organizacije. Neke od anketiranih kompanija rekle su da nemaju nikakve korisne podatke ili istraživanja za kreiranje strategije za održivost svoje organizacije.
Ovi podaci jasno ukazuju ne samo na potrebu sprovođenja istraživačko-razvojnog rada, već i na potrebu za stalnom saradnjom sa konsultantskim subjektom kao što je Interzero, kao iskusnim partnerom specijalizovanim za održivi razvoj.

Kakvu podršku traže preduzetnici? Kriterijumi za izbor konsultantske kuće za životnu sredinu

Zbog ogromnog uticaja aktivnosti održivosti na percepciju kompanije od strane svih njenih stejkholdera, kompanije koje traže konsultantsku podršku rukovode se mnogim specifičnim kriterijumima.

  • Jedan od najčešćih kriterijuma je sposobnost prilagođavanja ponuđenih usluga specifičnostima poslovanja. Mnogi preduzetnici su iskusili poteškoće ili čak nemogućnost da implementiraju gotova, neizmenjena rešenja u svoje poslovne modele.
  • Jednako važan je i širok spektar konsultantske kuće. Ispitanici posebno cene dostupnost sveobuhvatnih, integrisanih ekoloških usluga i mogućnost konsultovanja u drugim oblastima koje nisu nužno vezane za održivi razvoj.
  • Dobra reputacija konsultantske kompanije za životnu sredinu je takođe ključni kriterijum.

Kao konsultanti za životnu sredinu, savršeno razumemo ova očekivanja preduzetnika. U Interzero-u već više od 30 godina razvijamo prilagođene, integrisane ekološke usluge za kompanije svih veličina i industrija. Nudimo sveobuhvatan ekološki konsalting, obuku, revizije i pružamo rešenja po meri u oblasti održivog razvoja, reciklaže, upravljanja otpadom i mašina za otpad. Podržavamo preduzetnike u sprovođenju zakonskih ekoloških obaveza i u implementaciji cirkularne ekonomije. Preko 9500 subjekata nam je već ukazalo poverenje – saznajte više o našim uslugama zaštite životne sredine i pridružite se grupi kupaca sa kojima sledimo zajedničku viziju sveta bez otpada.

 

O studiji Interzero

Analizirano je šest zemalja: Italija, Austrija, Poljska, Slovenija, Hrvatska i Srbija. Ciljevi studije uključivali su: razumevanje i analizu tržišnih trendova u oblasti održivosti i cirkularne ekonomije, ispitivanje potencijalnih barijera za implementaciju održivih praksi, ispitivanje glavnih potreba održivosti u sektoru srednjih i velikih preduzeća, analizu spremnosti ovih preduzeća da pređu na održivije poslovne modele.
Podaci analizirani u studiji potiču iz saopštenja za štampu kompanije, članaka u novinama i časopisima i izveštaja o održivosti, kao i intervjua sa najvišim menadžmentom anketiranih kompanija.